Halverwege - Reisverslag uit Los Osos, Verenigde Staten van Annelieke Beukenkamp - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Los Osos, Verenigde Staten van Annelieke Beukenkamp - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

02 Mei 2005 | Verenigde Staten, Los Osos

Zo zit je suf in de bieb te leren en zo zit je in de trein naar verre steden.....
Nou, eerst naar Ottawa. Ottawa is behalve de hoofdstad van Canada niet veel bijzonders. Het landelijke parlement komt er bijeen en dat is ongeveer ook alles wat er gebeurt. Dus ik heb een kijkje genomen in het gebouw dat ongeveer een replica is van het Engelse parlements gebouw. (is niet zo vreemd aangezien het nog steeds onder de Britse koningin bestaat)Het weer was ronduit kut, dus ben ik maar een museum ingevlucht.
Vervolgens naar Quebec (city). In Quebec ben ik een Australische surfer-dude tegengekomen waarmee ik de oude stad bekeken heb en 's avonds een paar drankjes gedaan heb met nog wat ander bagpackers. Erg gezellig dus. De volgende dag nog meer historisch Canada gezien en uiteraard nog meer musea met Canadeze geschiedenis.
Vervolgens naar Montreal. Montreal is ook nog steeds Quebec (dus nog steeds Frans-talig) en ook erg leuk. De eerste dag heb ik door de oude stad rondgeslenterd en een berg opgeploeterd om een geweldig uitzicht te hebben over de stad. De volgende dag ben ik naar het voormalige Olympisch park geweest en heb ik tijd doorgebracht in de shops. Montreal heeft net als Toronto een gigantische ondergrondse winkelsstraten. Dit is tijdens de koude maanden van het jaar erg handig want dan hoef je tenminste niet naar buiten om de nieuwste trends te bewonderen.
Toen kwam de grote reis naar Californie. Uiteraard was ik veel te vroeg op het vliegveld (ja mama! 4 uur te vroeg) Maargoed er kon dus niets gemist worden. Ik heb mijn tijd dus doorgebracht met mensen bekijken en vooral mensen bekijken die pech hadden. Ik weet nu dus ook dat je NOOIT met North-West Airlines moet vliegen want dan kan je vliegtuig nog wel eens zomaar wegvliegen, kwijtzijn of te zwaar beladen. In dit laatste geval werden er om twee 'vrijwilligers' gevraagd om aan de grond te blijven......
Maargoed ik vloog met Continental en ik kwam prima op tijd aan in Los Angeles.
Voor iedereen die nog nooit in LA is geweest: DOM DOM DOM. Het is hier namelijk superleuk. Je wilt er niet je hele leven wonen maar voor een vakantie is het prima vertoeven. Ik heb over de walk-of-fame gestruind en Santa Monica Beach (op mijn slippers) Waar je wel je hele leven wilt wonen is in Los Osos. Ja toekomstige vastgoed magnaten onthoud die naam want hier gaat geld geinvesteerd worden. Los Osos ligt tussen LA en San Fransisco aan de oceaan en tussen de wijngebieden en bergen. Geweldig natuur en heerlijk eten. Hier mag ik dus een weekje bij een vriendinnetje logeren en volgens mij gaat dat heel leuk worden....
De foto's volgen later.....

  • 03 Mei 2005 - 07:08

    Bert:

    Hallo Studente, het is toch wel een zwaar vak om je een beetje in het recht te verdiepen.Sommigen krijgen hiervoor zelfs een studiebeurs en maken tijdens hun zogenaamde uitwisselings/ buitenlandse geleerdheidsprojecten er een zootje van. Ik ken zelfs iemand die half Canada en dan naar California gaat om er achter te komen dat studeren toch wel een zeer zwaar vak is. Maar gelukkig is er redding, ze moeten weer terug naar Ollanda, en kunnen dan gaan mijmeren dat de universiteit toch wel een leuke speelplaats is om na te denken wat ze zoal vooral niet moeten doen. Dus blijf reizen Annabella en blijf genieten , eens komt de tijd dat die relaxte toestand is afgelopen, of je gaat door naar Internationaal recht, dat geeft weer de plicht om te reizen. Enjoy your last week.
    Warme groet,
    Bert

  • 03 Mei 2005 - 07:33

    Marijke En Cor:

    Met plezier je verhaal gelezen. Bert was er trouwens weer vroeg bij!! Wij "vluchten" ook wel eens een museum in. In Italië zullen er ook wel een aantal op het programma staan.
    Veel plezier, groetjes aan Annie.
    Liefs ma en pa

  • 03 Mei 2005 - 08:19

    Annemieke:

    Hoi zuske! Vergeet niet dat San Fransisco nog véél mooier is dan LA, dus als je nog tijd en geld over hebt moet je daar zeker even langs. Veel plezier samen met Annie en tot over 9 dagen!

  • 03 Mei 2005 - 09:49

    Marijke:

    he annelieke,
    wat gaat de tijd snel zeg. Nog anderhalve week en dan ben je gewoon weer in NL! Ben erg benieuwd naar de foto's van LA. Bij STOUT wacht de rosé op je. Tot snel!! Liefs Marijke

  • 03 Mei 2005 - 19:15

    Feikje:

    Hoy Annelieke, het einde van je studie-vacantie zit er aan te komen. Misschien nog een mailtje en dan stap je weer in Holland over de gewone straten en niet over de walk-of-fame. Grappig, dat ik daar enige jaren geleden ook gelopen heb. San-Fransisco is ook een mooie stad, dus als je nog tijd over hebt en geld natuurlijk.
    Annelieke, nog veel plezier. Ik zal straks je e-mailtjes missen, maar ja, je zult toch ook nog even moeten studeren.
    Tot ziens en de groetjes van Feikje

  • 04 Mei 2005 - 09:36

    Marjon:

    Donderdag zie ik Librich al weer en volgende volgende week jou alweer. Heerlijk dames, Stout, heeft jullie gemist!

  • 04 Mei 2005 - 10:06

    Coen En Mies:

    Lieve Annelieke,

    goed dat je de koffers hebt gepakt en nog even gaat genieten van een echte, welverdiende, vakantie! Wel even een tip voor een arme student: Azie schijnt erg goedkoop te zijn,hebben we ook maar gehoord hoor! Dus als je tijd en geld over hebt........vlieg even over, de rest kost niets! Gezellig, dan zien we je volgende week!
    We hebben gemerkt dat we over het algemeen weinig gemeenschappelijk hebben met de "gemiddelde" Amerikaan, dus waag het niet om met een kerel 'from the States' thuis te komen!

    Geniet ervan en een goede terugreis alvast!!!

    Liefs Coen en Mies

  • 04 Mei 2005 - 10:09

    Coen En Mies:

    Goed haar trouwens!!!

  • 04 Mei 2005 - 17:05

    Liebrich:

    Ha die Annelieke!!
    Mooie verhalen daar vanuit het westen! Geniet er nog maar eventjes van, voor je het weet zit je weer in NL :) Nog heel veel plezier en ik zie je eind deze maand in de bieb!! Dikke knuffel!

  • 04 Mei 2005 - 17:12

    Nicole:

    Hé Annelieke, dit zal je laatste mail wel zijn. Volgens mij kun je in het pinksterweekend wel een avond plannen om je verhaal te doen, of je zou het in kunnen spreken op een bandje. Ik weet niet eens of je wel van plan bent om te komen. We zullen het zien.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Osos

Annelieke

Gewoon, omdat het kan....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 25249

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 04 September 2011

Rome

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: