The journey starts here!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annelieke Beukenkamp - WaarBenJij.nu The journey starts here!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annelieke Beukenkamp - WaarBenJij.nu

The journey starts here!!

Door: Annelieke

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

21 April 2005 | Canada, Ottawa

Nou dat waren dan mijn laatste dagen in London. Mijn papers zijn ingeleverd en mijn tentamen is gemaakt. Ik heb er weer veel bijgeleerd en ik ben erachter gekomen dat rechten eigenlijk best interessant is... Het idee dat juristen zich een slag in de rondte moeten kunnen lullen is hier zeker doorgedrongen want voor de geinteresseerden heb ik nog een stapeltje papers liggen over de internationale bescherming van intellectueel eigendom. Is dit niet helemaal je vakgebied? Niet getreurd: voor de echte 'die-hards' heb ik nog een 30 pagina durend onderzoek naar de regelgeving van Canada en NL op het gebied van geld witwassen en de financiering van terrorisme. Conclusie: Annelieke is nu ook in staat om in het Engels een enorm juridisch poepverhaal op te hangen.
Mijn derde vak was mededingingsrecht, en hierbij moet ik toch een complimentje geven aan de docenten. Dat waren twee advocaten die de Universiteit over had laten komen van een zeer gerenommeerde 'lawfirm' in Toronto. Wat een kerels, prachtig. Lekker ouwehoeren over al die stomme mededingingsregeltjes, wat praktijk voorbeelden aandragen en ondertussen op de zakagenda bijhouden of de secretaresse, moeders al had doorgegeven dat ze de aardappels even wat later op moest zetten... Lekker niets vertellen over de regels en uitzonderingen die je in de praktijk toch niet nodig hebt en aan het einde van de 'course' op kosten van de zaak met al je studenten even een borreltje doen...wat een kerels, prachtig.

Anyways, mijn studie hier zit erop en ik trek morgen 'den lande' in. Ik ga met de trein naar Ottawa, Montreal en Quebec en de 30e moet ik weer in Toronto zijn want.... IK GA NAAR CALIFORNIE!! Vet cool!! Annelieke is even naar LA. Shoppen op rodeo drive, noncha rondhobbelen in Beverley Hills en alvast een tegel bestellen voor de Walk of Fame. (maar met die brede voeten van mij moet ik er misschien alvast maar twee bestellen...) Uiteindelijk vlieg ik weer terug naar Toronto want de 11e vertrekt mijn vliegtuig naar good old Nederland. Voor alle mensen die een bepaalde verassing aan het plannen zijn: Mijn vliegtuig komt om 7.15 uur 's ochtends aan en neem even contact op met Annemieke (pimbeukenkamp@wanadoo.nl).

Nou goed tot zover bericht uit London. De volgende keer zit ik waarschijnlijk weer ergens anders...

Voor iedereen een kusje op je voorhoofd!
Annelieke

  • 22 April 2005 - 07:50

    Bert:

    Hoi Bella,
    Wanneer je dan toch naar LA gaat, doe dan even Santa Monica aan, daar gebeurt het, ligt vlak by Beverly Hills.Wijn is goed daar en de skaters vliegen om je heen, en mooie jongens die graag damesvoetjes kussen, en met jouw maat komen er natuurlijk meteen 2.
    Ben wel geinteresseerd in de papers van Intelectual Property. Kan ik zeker goed gebruiken in China het copy land. Have fun en enjoy first french canada.
    bert

  • 22 April 2005 - 09:01

    Marjon:

    Ha Lieke,

    De tijd gaat erg snel!
    Wellicht kom je wat leuke stoutshirtjes tegen op rodeo drive.
    In ieder geval veel plezier op de doorreis en ben benieuwd naar je belevingen tijdens.

    Groet van Marjon

  • 22 April 2005 - 09:12

    Nicole:

    Nou lieve Annelieke, het einde is in zicht. Ik heb met veel plezier al je verhalen/belevenissen gelezen.
    Geniet nog, want voordat je het weet sta je weer op nederlandse bodem.
    Liefs uit Dalfsen

  • 22 April 2005 - 13:16

    Pa En Ma:

    We hebben weer genoten van je leuke verhalen. Leuk dat Bert als eerste reageerde. Misschien kun je zaken met hem doen!!!
    Ma heeft nog een hele lieve oom (oom Sies) in Santa Maria in Californië. Hij zal het super vinden als je hem zou bezoeken. Als je geînteresseerd bent, dan kan ma je wel zijn adres en telefoonnummer mailen. Pas goed op jezelf, veel plezier en tot ziens.

  • 24 April 2005 - 18:33

    Van Pimmesteijn:

    Hé Wijffie,
    Leuk dat het allemaal zo goed gaat. Dat je daar nop wat geleerd hebt, is helemaal mooi meegenomen. Dat hadden we natuurlijk niet verwacht. Hopelijk VERGEET je dat niet. ALs die oom een suikeroom is, wil ik zijn adres ook wel even. See you op 12 mei. Veel plezier nog, eindelijk vakantie na al dat harde werken ...(ahum)

  • 26 April 2005 - 19:45

    Feikje:

    Hallo Annelieke. Zo te zien en te horen, geniet jij wel en nu de reis door Canada. Geweldig. Nu nog slagen voor je tentamen, dat zou helemaal mooi zijn. Ik heb echt genoten van je reisverslagen. Geniet er nog maar lekker van, want het einde van je reis zit er aan te komen.
    Groetjes feikje

  • 28 April 2005 - 13:55

    Jojanneke:

    He annelieke,
    nog even een reactie van mij, ik vind t super leuk hoe je schrijft en ik heb met plezier al je verhalen gelezen. Wel lekker dat je nu nog ff vakantie hebt. Geniet ervan en xie je snel in nederland op t familie weekend, bereid je maar vast voor want t wordt weer een gezellig weekend!!
    Groetjes en goede reis terug!!
    (leuke foto's trouwens!!)
    liefs Jojanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Annelieke

Gewoon, omdat het kan....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 25248

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 04 September 2011

Rome

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: